Mezz is het podium voor live popmuziek en dance in Breda. Het is speciaal voor popmuziek gebouwd. Een open club, betrokken, nieuwsgierig en onderzoekend. Mezz heeft humor, is gevat, soms provocatief en verrassend. Beleving en plezier staat centraal. Alle medewerkers van het poppodium zijn trots op hun baan. Ze houden allemaal van muziek. Muziek is vaak hun leven. De energie en innovatieve sfeer van Mezz kwam echter niet tot uiting in de communicatiemiddelen van het poppodium. Directeur Frank van Iersel: ‘Achter de schermen bij Mezz is heel veel energie en er heerst een echte pop/band/rock/dance-sfeer. We willen dat het publiek de energie en beleving voelt.’
Eigenwijs
Mezz benaderde Das Buro voor een huisstijl waarmee een nieuwe positie in de markt veroverd kan worden. Frank: ‘Das Buro heeft ons in een spannend traject binnenstebuiten gekeerd en onze innerlijke toon vertaald in beeld, woord en gebaar. Het logo van Mezz is eigenwijs door van de dubbele Z een ligatuur te maken die net niet helemaal klopt als je het leest. De stijl heeft een handgeschreven/getekende laag en beeld van acts wordt opgeknipt, gespiegeld en gedraaid, zodat er een ongedwongen uitstraling ontstaat.’
Mezz things up
Dat het ontwerp is beloond met de Red Dot Award: Communication Design 2017 is een mooie bijkomstigheid. Het ontwerp van Das Buro is beoordeeld door een internationale jury bestaande uit 24 experts uit de design- en communicatiewereld. Het ontwerp van Mezz wedijverde met circa achtduizend inzendingen uit vijftig verschillende landen. De Award wordt op 27 oktober in Berlijn uitgereikt. ‘Eén ding is al duidelijk: de energie is terug, en zo ook het publiek. Let’s Mezz things Up!’