NOVO Packaging & Warehousing: We don’t work, we play

Na twintig jaar in de golfkartonnen verpakkingen wilde Dion Beerens een keer voor zichzelf beginnen. Zijn vrouw Patricia Beerens stond open voor een nieuwe uitdaging. En Benny Rademakers zocht naar een partner met wie hij het familiebedrijf kon voortzetten. Veel eenvoudiger kan een rekensom niet zijn. In 2012 ging het drietal verder onder de naam NOVO Packaging & Warehousing.


Uitgave: Sept-Okt 2019
Thema’s: Packaging Verpakken Verpakkingen

Het was nog crisis en Dion en Patricia bekleedden een goede functie bij een werkgever waar ze het goed naar hun zin hadden. Toch waagden ze de sprong. De drie bleken elkaar uitstekend aan te vullen. Benny weet alles van techniek en IT. Dion doet de inkoop en houdt zich samen met Benny bezig met de dagelijkse aansturing van het productiebedrijf. Patricia gaat over de sales en marketing. Dion: ‘We begonnen direct met een grote professionaliseringsslag en maakten in een korte tijd een forse groei door.’

Kracht
Patricia: ‘We hebben het vak alle drie al doende geleerd. Daardoor hebben we veel technische kennis en ervaring. Dat is onze kracht. Daarnaast opereren we in vier disciplines die goed bij elkaar passen. Onder de noemer packaging bieden we op maat gemaakte golfkartonnen verpakkingen en verpakkingsmaterialen. Verder zijn we actief in warehousing, kunststof palletreiniging en co-packing. Gecombineerd met onze klantgedrevenheid en onze persoonlijkheden, maakt dat we ons onderscheiden van onze concurrent. Ons motto is: ‘we don’t work, we play’. We krijgen er energie van als we onze klanten kunnen helpen. Zij zeggen altijd dat het leuk is om zaken met ons te doen. Zij beoordelen ons met een negen op een schaal van tien. Ons terugkerend klantenpercentage ligt op 96 procent. Daar zijn we trots op.’

Berenski theorie
Dion: ‘Om onze klanten te helpen, bieden we de mogelijkheid om de door ons geleverde verpakkingen en eventueel andere producten bij ons op voorraad te houden en JIT uit te leveren. Hiermee fungeren we als extra verlengstuk voor hun warehouse. Daar ligt de Berenski theorie aan ten grondslag. Berenski komt natuurlijk van Beerens. Veel verpakkingsproducenten kunnen geen voorraad houden, maar voor ons is dat geen probleem omdat we beschikken over ruim 15.000 vierkante meter voorraadruimte. We vinden dat voorraden de flexibiliteit verhogen en rust creëren. Als je het tenminste professioneel aanpakt. Laat dat maar aan ons over.’

NOVO Packaging & Warehousing
NOVO Packaging & Warehousing heeft meer dan 65 jaar ervaring in golfkartonnen verpakkingen en opslag. Het terrein (33.000 m2) biedt ruim 15.000 m2 aan productie- en opslagruimte. NOVO is gespecialiseerd in golfkartonnen verpakkingen, opvul- en verpakkingsmaterialen. Denk hierbij aan: golfkartonnen vakverdelingen, tussen-, opvul-, afdek- en palletplaten, gelamineerde golfkartonnen verpakkingen, stansverpakkingen, plotterwerk (unieke golfkartonproducten in kleine oplages), alle type dozen, papierwol en alles wat je nodig hebt om te verpakken zoals wikkelfolie, bundelband en tapes.  

De specialisten van NOVO adviseren hun klanten graag welke verpakking voor hun toepassing het beste is. Ze worden door hun klanten beoordeeld met een 9 op een schaal van 10 en dan mogen ze toch stellen dat ze daar heel goed in zijn. Daarnaast zijn ze gespecialiseerd in co-packing, warehousing en reiniging van kunststof pallets en boxen. Met deze unieke combinatie aan activiteiten kunnen ze klanten nog meer ontzorgen en een service bieden waar iedereen blij van wordt. NOVO beschikt over een eigen wagenpark en hiermee verhogen ze hun flexibiliteit hetgeen weer ten goede komt aan de serviceverlening.

De hoofdactiviteiten van NOVO zijn:
- Op maat gemaakte golfkartonnen verpakkingen.
- Verpakkingsmaterialen (bijvoorbeeld wikkelfolie, krimpfolie, tapes). 
- Reiniging van kunststof pallets & boxen.
- Co-packing (om-, in- en overpakklussen, herstelwerkzaamheden, krimpfolie aanbrengen, stickerwerk etc.).
- Warehousing (inclusief geconditioneerde opslagmogelijkheden).
- Papierwol (sierlijk opvulmateriaal geschenkverpakkingen).

Tekst: Raquel Mourik
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's