Verkolf Groep: Niets komt uit een boekje

Aan de horizon gloort een stip. Nou ja, meerdere eigenlijk. In Raamsdonksveer gaan ze ervoor en hoe. ‘We hebben onze verbeterpunten voor de komende jaren scherp in het vizier’, zegt Tom Keijzers (31). ‘Niet alleen doen wat we kunnen, maar vooral doen wat de klant vraagt’, vult Ad Huijbregts (66) aan. Wist je dat de Verkolf Groep de enige in de branche is die haar magazijnstellingen volledig in eigen fabriek in Nederland produceert? Een unicum!


Uitgave: Sept-Okt 2023
Thema’s: Maakindustrie Made in Brabant

Om de logistieke markt met magazijnen tot maar liefst 100.000 m2 te kunnen blijven bedienen, pakt ze door. ‘Niet meer directief sturen, maar onze mensen erbij betrekken en samen oplossingen bedenken, is een van de doelstellingen voor de komende tijd’, zegt Ad, sinds dit jaar directeur. Dankzij deze nieuwe focus en een miljoeneninvestering werd recentelijk een megaproject met een vloeroppervlakte van wel drie voetbalvelden in slechts tien weken gefikst. ‘Omdat we dit met het hele team deden’, onderstreept een trotse Tom, salesmanager en derde generatie van het familiebedrijf. ‘Daarin zit het grootste deel van ons succes.’

 

Het plan

De Verkolf Groep uit 1980 is producent en leverancier van magazijn- en winkelinrichtingen met een eigen Dutch Made merk. Ze doet ook zelf de montage. Tom: ‘Wat we maken gaat rechtstreeks naar de klant. Hiermee bekrachtigen we het maatschappelijk verantwoord ondernemen.’ In de onderneming zetelen twee verkoopbedrijven: Cor Verkolf, gericht op winkelinrichting en maatwerk magazijninrichting en Nimar Storage Solutions, de specialist voor grootschalige magazijninrichting. ‘Het plan voor de toekomst is helder’, zegt Ad, die een jaar geleden door oprichter Cor werd gevraagd om het bedrijf nog beter te maken vanwege zijn expertise. ‘We streven naar de hoogste klanttevredenheid, verbreden onze portfolio en maken onze logistieke productie effi ciënter.’

 

 

De markt = de markt

Het bedrijf blijven optimaliseren is Cor Verkolf eigen. ‘Mijn eigen verbeterpunt?’ reageert Tom, die als kind al met de zaak opgroeide. ‘Meer kilometers maken. Je bent hier nooit uitgeleerd en niets komt uit een boekje. Blijven leren zit in ons DNA. Kritisch zijn ook.’ ‘Vooral meegaan met wat de markt vraagt’, stelt Ad tot slot, ‘En onze klanten laten zien wat we voor mooie dingen maken. Dat is namelijk best veel.’

 

TEKST JEANETTE VAN HAASEN
FOTOGRAFIE KEES BENNEMA

< Alle thema's