Want wat kan automatisering nou concreet voor jouw organisatie betekenen? Tijd om dit onderwerp een beetje tastbaarder te maken – tijd voor een praktijkvoorbeeld van een van onze klanten.
Partner in automatisering
Al elf jaar werken we samen met Intrakoop, de inkooporganisatie van de zorg. De hulpvraag begon als een software development-klus, maar is inmiddels met de tijd meegegaan en uitgegroeid tot een breed pakket aan ICT-gerelateerde ondersteuningsprojecten. Dat betekent ook dat we steeds meer richting de Business Intelligence-kant zijn gaan bewegen: hoe kunnen datastromen effectief worden gekanaliseerd en hoe kan hier waardevolle informatie uit gedestilleerd worden, zowel voor intern gebruik als voor uitingen naar leden?
Volop potentie
De eerste interne rapportages waren al snel een feit. Een voorbeeld: een helder overzicht van leden en alles wat zij wel én niet afnamen bij Intrakoop. Stel bijvoorbeeld dat een klant (een zorginstelling) wel voor het eten en drinken bij Intrakoop is aangesloten, maar niet voor kantoorartikelen, dan kan hierop actie worden ondernomen en worden nagegaan of het pakket voor deze zorgorganisatie ook interessant is. Ook kan bijvoorbeeld de voortgang van bepaalde bedrijfsprocessen op grafische wijze inzichtelijk gemaakt worden.
Uitbreiding analyses
Omdat deze analyses intern zo goed werden ontvangen, groeide het vertrouwen om soortgelijke functionaliteiten ook voor leden beschikbaar te maken. Met succes! Zo gaat Intrakoop haar leden voorzien van informatie over de energieconsumptie van hun locaties in het zogeheten energiedashboard. Hier kunnen zij op hun beurt conclusies aan verbinden en waar nodig actie ondernemen.
In een wereld waarin de informatiebehoefte continu verandert, is er dus geen reden om te blijven zweven en te blijven speuren in het woud aan automatiseringsmogelijkheden. Wat de corebusiness van je organisatie ook is: er valt altijd (financiële) winst te behalen met automatisering. Er zijn altijd mogelijkheden.