Blog over zakelijk bloggen van HLB van Daal

Bloggen, hoor ik je denken? Moet ik daar nu nog aan beginnen? Is dat iets voor mij? Val ik wel op tussen de zakelijke blogs van alle ondernemers? Daar kunnen we heel kort over zijn: Ja! Met bloggen creëer je altijd toegevoegde waarde voor jouw onderneming. Daarbij helpt bloggen bij het toekomstproof maken van elke onderneming. Nieuwsgierig geworden? Ik leg je graag uit waarom bloggen waardevol is voor iedere onderneming.


Di 25 Aug 2020

Nieuwsgierig geworden? Ik leg je graag uit waarom bloggen waardevol is voor iedere onderneming.

Zakelijk bloggen? 
Een zakelijke blog is een informatieve, informele en inspirerende tekst met een persoonlijke insteek. Hierbij is het belangrijk om te onthouden dat een blog geen nieuwsartikel is. Een blog mag geen directe commerciële inhoud hebben. Zo voorkom je situaties zoals: “Wij van WC eend, adviseren WC eend”. Je mag zeker een keer verwijzen naar je diensten maar wees eerlijk en transparant. Het is belangrijk om in je eigen woorden te schrijven en maak je zinnen niet te lang. Moet een blog lang zijn? De richtlijnen van Google veranderen tegenwoordig met de week. Het is belangrijk om in je achterhoofd te houden wat zinvol is. Op deze manier zit je altijd goed. 


Tip: Formuleer actieve zinnen. Een makkelijke oplossing hiervoor is om werkwoorden zoals worden, zullen en hebben te vermijden. Gebruik bijvoorbeeld eens de zoekfunctie om jouw tekst te controleren.

Lees verder voor meer informatie over zakelijk bloggen.

< Alle nieuwsberichten