In het kader van de campagne Smart Moves interviewen we de leden van de stuurgroep Midpoint Brabant Smart Logistics die ieder ook bij een van de logistieke organisaties in de regio werken. Over hun organisatie en de strategische regionale prioriteiten digitalisering, duurzaamheid en talentontwikkeling. We vroegen Arjen Kuneman, Vice President van syncreon Nederland, naar zijn visie en plannen.
Arjen, kun je syncreon voorstellen aan onze lezers?
Ja graag. syncreon is een internationale logistieke organisatie met 91 vestigingen in 19 landen, 1,3 miljard dollar omzet en ruim 14.000 werknemers. In Nederland hebben we locaties in Waalwijk, Tilburg, Venray, Amsterdam/Schiphol en de Maasvlakte. Van de ruim 2.000 werknemers in Nederland werken er 1.250 in Waalwijk-Tilburg. Van oorsprong is syncreon een Iers familiebedrijf. De mensgerichte cultuur is onze grote kracht, ook nu we sinds vorig jaar onderdeel zijn van de multinational en containerterminal operator DP World uit Dubai. Wij ontwerpen supply chain oplossingen en managen deze voor wereldwijde topmerken. In de automotive sector zijn dit onder meer BMW, Jaguar, Landrover, Volkswagen en Harley Davidson. En in de high tech sector onder andere Dell, Xerox en Canon, plus nog een paar klanten die elk marktleider zijn, maar van wie we de naam niet kunnen noemen. We zijn heel plat georganiseerd. Het senior management is direct betrokken bij de operatie. Hands-on dus.
Waarom kiezen dergelijke internationale A-merken voor syncreon? Waarin onderscheiden jullie je?
We bieden toegevoegde waarde aan organisaties die aan de bovenkant van de markt zitten. Dat gaat veel verder dan opslaan, inpakken en versturen. Zo doen we onder meer software upgrades en hardware changes, server installaties met software aansluitingen en complete tests. Alles volledig op maat voor de klant. Bovendien zorgen we dat onze medewerkers zo opgeleid zijn dat ze continu in staat zijn om met de nieuwste technologieën te werken.
Lees het hele interview met de Vice President van Syncreon Arjen Kuneman