SPIE acquireert Ad Bouman en neemt leidende positie in retail installatiemarkt

SPIE kondigt wederom een acquisitie aan. Ad Bouman uit Nieuwkuijk, ook een belangrijke speler in de retail installatiemarkt, valt per 2 januari onder de paraplu van SPIE Nederland. Na de overname van Aaftink Holding, is deze overname een strategische zet om direct een leidende positie te verwerven in de retailmarkt.


Ma 9 Jan 2017

Ad Bouman, opgericht in 1980, focust zich op elektrotechnische werkzaamheden voor non-food winkelinrichtingen, inclusief werkzaamheden op het gebied van w-installaties (cv), droge afbouw, airconditioning, luchtbehandeling en beveiliging. De klantenkring van Ad Bouman is divers en van hoge kwaliteit, met een aantal internationale retailmerken in de optiek-, cosmetica-, juweliers-, mode-, schoenen- en elektronicabranche en diverse nationaal en internationaal werkende interieurbouwbedrijven. De (inter)nationale dekking en het aanbieden van de totaalinstallatie is naar verwachting de basis voor verdere groei in dit marktsegment.
Er werken 25 mensen bij de organisatie uit Nieuwkuijk. Samen realiseren zij een omzet van ruim 5 miljoen euro op jaarbasis.

Lei Ummels, algemeen directeur SPIE Nederland: ‘Ad Bouman is, net als Aaftink, een nichespeler met de reputatie van het leveren van kwaliteit binnen strakke tijdsplanningen. Deze goede reputatie leidt tot loyale relaties met nationale en internationale winkelketens van formaat. Met deze overnames neemt SPIE direct een plaats in de top 3 in de retailmarkt in.’
Eigenaar Ad Bouman gelooft in continuering en verdere groei door de overname: ‘Door onder de paraplu te komen van SPIE Nederland menen wij de toekomst voor onze werknemers en uiteraard ook voor onze opdrachtgevers te hebben gewaarborgd. De ambities van deze sterke groep bieden alle mogelijkheden voor een verder groei.’

< Alle nieuwsberichten