Van beurs tot festival: waarom keycords niet mogen ontbreken

Keycords werden rond de eeuwwisseling populair als oplossing voor het sneller terugvinden van de sleutelbos en handig accessoire om toegangspasjes voor bedrijven aan te bevestigen. Ook medewerkers op beurzen en festivals, met hun backstagepasjes, hebben altijd een keycord om hun hals of aan hun broek hangen. Intussen is het dus een onmisbaar item, maar ook een populair relatiegeschenk. Soms doen ze dienst als merchandise.


Wo 2 Apr 2025

Keycords bedrukken: een slim marketing-idee

Het keycord bestaat uit een sleutelhanger waar pasjes, sleutels of andere accessoires zoals fluitjes aan vastzitten, en een stoffen lint: het zogenaamde houwtouw. Dat onderdeel maakt het handig om de verzameling pasjes om de nek te dragen en is een blikvanger: je bent niet snel meer je sleutelbos kwijt. Op het houwtouw is genoeg ruimte om logo's te drukken, hetgeen keycords aantrekkelijke items voor elk soort ondernemer maakt. Zichtbare reclame die overal mee naartoe genomen wordt: onmisbare artikelen zoals keycords bedrukken is een slim marketing-idee.

 

Herkenbaarheid en professionele uitstraling op beurzen

Uiteenlopende organisaties maken gebruik van deze manier van promotie. Want het maakt helemaal niks uit wat voor soort bedrijf je runt: voor elk pand is wel een pasje of sleutel nodig, en sowieso heeft iedereen een sleutelbos. Met name op festivals en beurzen is het keycord populair. Ondernemers stralen professionaliteit uit op bijvoorbeeld een vakantiebeurs, waar ze hun pasje met naam en pasfoto zichtbaar bij zich dragen aan het keycord dat bedrukt is met het eigen bedrijfslogo. Heb je een evenement op de agenda staan waar je op allerlei manieren je logo wilt laten opvallen? Op het platform Promofit zie je talloze voorbeelden van keycords, maar ook andere blikvangers om je complete stand mee op te sieren.

 

Festivals, een andere bekende habitat voor het keycord

Festivals bestaan uit gedeeltes met verschillende mate van toegang: de backstage waar alleen artiesten en hun crew mogen komen, de perstent waar de media gastvrij verwelkomd wordt en de tent waar medewerkers pauzeren. Om het allemaal in goede banen te leiden, worden verschillende pasjes verstrekt. Deze hangen altijd aan het keycord, dat na het festival vaak bewaard wordt als aandenken. Zo reist de festivalnaam mee naar huis of verder op tour met de artiesten. Veel festivals verkopen het keycord ook als merchandise.

 

Give away voor ondernemers

Het zijn niet alleen beurzen en festivals die optimaal van deze reclame-uiting kunnen profiteren. Zo'n multifunctioneel keycord kan bedrukt worden met elk soort logo. Het is een leuk item om weg te geven, en weer iets anders dan een pen of blocnote. En op het stoffen materiaal knalt jouw logo, met eventueel website erbij, op een verrassende manier. Dus waarom zou je deze mogelijkheid niet benutten voor je eigen onderneming?

< Alle nieuwsberichten