Zichtbaar in één seconde: waarom een roll-up banner onmisbaar is voor jouw bedrijf

Een rollup banner is een soort oprolbare poster of spandoek op een nauwelijks zichtbaar statief, waarmee je passanten in één oogopslag informeert over je organisatie. Je laat ze bedrukken in diverse afmetingen, bijvoorbeeld in mini-versies voor op een toonbank. Of juist meters hoog. Waarom is deze vorm van zichtbare reclame onmisbaar voor jouw bedrijf, wat zijn de voordelen en waarmee laat je ze bedrukken? Hieronder wordt het duidelijk en laat je je inspireren door enkele voorbeelden.


Wo 2 Apr 2025

Ook offline wil je zichtbaar zijn

Rollup banners zijn niet te missen op beurzen en markten, waar je stand duidelijk herkend wordt, maar ook in winkelstraten en op bedrijventerreinen. Daarmee is deze vorm van offline promotie, oftewel in real life, onmisbaar in elke branche. Vanzelfsprekend is je onderneming vind- en zichtbaar op internet, maar een reclamebord met tekst en beeld blijft een stijlvolle manier om je doelgroep aan te spreken. Of je nu een winkel runt, een kaaskraam, een horecabedrijf of een bouwmarkt.

 

Wat zijn andere voordelen van rollup banners?

Omdat rollup banners licht en compact (dus makkelijk te vervoeren) en eenvoudig op te zetten zijn, maak je reclame waar je dat wilt. De hogere varianten spreken passanten op ooghoogte aan, zodat de kans op een herkenningsmoment groter is. Je straalt er de nodige professionaliteit mee uit. En het mooie is dat het niets uitmaakt wat voor soort onderneming je runt. Verder zijn deze reclamematerialen relatief goedkoop vanwege de duurzaamheid: je hebt er jarenlang plezier van.

 

Waarmee laat je een rollup banner bedrukken?

Op het stevige, waterafstotende pvc-materiaal van producenten zoals Expofit is veel mogelijk: van full-colour foto's tot knallende slogans en andere informatie. De bedrukking is afhankelijk van het soort organisatie, dienst of product dat je in het zonnetje wilt zetten. Een bekend voorbeeld van de rollup banner die opvalt tijdens vakantiebeurzen, is de banner met zonnige foto's die het vakantiegevoel versterken. Vanzelfsprekend is deze voorzien van het logo van de onderneming en inspirerende slagzinnen die snel duidelijk maken wat vakantiegangers kunnen verwachten.

 

Reclame op tafelformaat

Meer voorbeelden? Heb je een kaaswinkel, dan plaats je weer een banner met smakelijke foto's op de stoep voor je pand. Ook ín een bedrijfspand, denk aan een kledingwinkel of autoshowroom, kun je dingen aanprijzen. Op de tafels van je horeca-etablissement of op de receptiedesk van je kantoorgebouw, maak je reclame op kleiner formaat, bijvoorbeeld in A4-afmetingen. Ze zijn bruikbaar als menukaart, om aanbiedingen te showen of op andere interessante zaken te wijzen. Op een beurs of expo zorg je voor staan tafels met daarop mini-rollup banners. Zo maak je je stand tot een verzorgd geheel. Legio mogelijkheden dus. Laat je huisvormgever mooie ontwerpen maken!

 

< Alle nieuwsberichten