First Impression audiovisueel: Work hard, play hard

Een recordkrapte op de arbeidsmarkt in combinatie met kieskeurige millennials: dat het tegenwoordig lastig is om aan goed personeel te komen, is niets nieuws. Toch lukte het First Impression om de afgelopen jaren flink te groeien. Hoe zorgen de eigenaren Ron Haans en Koen Wouters ervoor dat werknemers voor First Impression kiezen en er ook blijven?


Di 12 Mrt 2019

Vacatures Zwart Ligging          Artikel Rood Liggend

 

Mario Kart of een potje tafeltennis tussen de werkzaamheden door. Een eigen Slow Down Café, bar & coffee corner. Legendarische themaborrels, uitjes, het jaarlijkse teamweekend en inspiratietrips. ‘Work hard, play hard’ is bij First Impression audiovisueel het devies. ‘We houden van hard werken, maar daar tegenover staat dat we graag plezier maken’, vertelt Ron Haans. ‘We zijn ervan overtuigd dat gelukkige collega’s zorgen voor gelukkige klanten. Om gelukkig te zijn in je werk, moet je plezier hebben in je werk en de beste versie van jezelf kunnen zijn.’

Eigen inbreng
‘Naast feestjes, teamuitjes en games, geloven we ook dat vrijheid en ruimte de basis vormen van leuk werk. Vandaar dat we werken met zelfsturende cellen, waarbij iedere werknemer zoveel verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt als hij zelf aankan’, zegt Ron. ‘We willen zo min mogelijk bazen en tussenlagen. Iedereen is baas van zijn eigen werk en daarmee ook verantwoordelijk voor het werk, de taken en de rollen die hij zelf vervult.’ Jolanda van Eck vertelt over haar werk als manager Slow Down Café: ‘Voor ik bij First Impression kwam werken, kende ik het bedrijf al. Vooral de manier waarop er bij dit bedrijf gewerkt wordt, sprak mij enorm aan. Je krijgt een hoop vrijheid en ruimte voor eigen inbreng. Dat daagt mij uit om met vernieuwende ideeën te komen.’

Spectaculair
First Impression kent een grote diversiteit in haar klanten op zowel de verhuur- als de verkoopafdeling. Van het inrichten van de audiovisuele middelen voor internationale fitnessclubs tot het bedenken van nieuwe winkelconcepten voor retail. En niet alleen de klanten zijn divers. First Impression organiseert events, creëert beursstands en realiseert complete experience centers. Dit doen ze van advies en ontwerp tot installatie en realisatie: First Impression heeft alles in huis om met audiovisuele middelen een spectaculaire beleving neer te zetten. Juist die diversiteit spreekt Mathijs van Woensel (content specialist), heel erg aan: ‘Doordat er zoveel variatie in de projecten zit, ben je steeds met heel verschillende taken bezig. Dat maakt elke dag tof en anders. De energie die in deze omgeving heerst, motiveert me elke dag weer om tot het uiterste te gaan. We krijgen de gaafste en nieuwste ontwikkelingen mee. Bij zijn is groots meemaken.’

Fun
Die ontwikkelingen komen volop terug in de showroom. Het gebouw doet namelijk niet alleen dienst als kantoorruimte, maar bevat ook een indrukwekkend experience center. Het motto ‘It’s all about experience’ komt hier écht tot leven. Bezoekers worden in deze ruimte geïnspireerd en verrast met audiovisuele toepassingen, moderne technieken en functionele content. ‘Het blijft leuk om de verbazing bij klanten te zien als ze het experience center binnenlopen’, geeft Mart Coolen (marketeer) aan. ‘Het werkt niet alleen inspirerend voor klanten, maar ook voor mezelf.’

Super relaxed
De afgelopen jaren is het bedrijf flink gegroeid. Zesenhalf jaar geleden kwam Irma Hendrikx (receptioniste) als eerste vrouw bij het bedrijf: ‘Dat zijn er inmiddels een stuk meer geworden! Toen ik begon waren we in totaal met twintig man personeel. Nu zijn dat er iets minder dan negentig en staan er 24 vacatures open. Ondanks die groei gaan we nog steeds heel persoonlijk met elkaar om en is er in de werksfeer weinig veranderd. Die is nog steeds super relaxed.’ Naud van de Wijngaart (manager exclusive deejays & accountmanager verhuur): ‘We maken mooie dingen. Dat doen we niet individueel, maar echt als één team. Elk team heeft weer andere kennis en kunde in huis om samen iets gaafs neer te kunnen zetten. Van installatie tot content, techniek en entertainment. Dan zet je iets neer waar je samen trots op kunt zijn’, zo geeft hij aan. ‘Dat komt mede door de verantwoordelijkheid en vrijheid die je krijgt. Je kunt zelf beslissingen nemen en de creativiteit de vrije loop laten gaan. Dan kom je tot de beste oplossingen. Vrijdagmiddag samen aan de bar de week afsluiten, versterkt het teamgevoel natuurlijk helemaal.’

OVER FIRST IMPRESSION
First Impression is specialist in het creëren van audiovisuele belevingen. Het bedrijf bedenkt, creëert en realiseert hightech AV-oplossingen voor retail, fitness, experience centers, cool offices, beursstands en evenementen. First Impression is altijd op zoek naar nieuw talent om het team te versterken. Wil jij jezelf ontwikkelen en deel uitmaken van dit innovatieve AV-bedrijf? Neem dan een kijkje op firstimpression.nl/jobs of mail naar ikwilwerken@firstimpression.nl.

Tekst: Marloes Koopman
Fotografie: Kees Bennema

< Alle Leukste werkgevers