Bonheur Horeca Groep: Hooggeëerd publiek!

Met de twaalfde editie van BOB Back to Business in de tuin van Auberge du Bonheur luiden we traditioneel de start van het nieuwe zakelijke seizoen in. Dit jaar op een wel heel bijzondere manier. Hooggeëerd publiek, graag uw aandacht voor: Cirque du Bonheur!


Uitgave: Juli-Aug 2018
Thema’s: Bedrijfsnetwerk Brasserie Businessevent Entertainment Evenementen

Maak kennis met de clowns, dompteurs en acrobaten die de bijzondere samenwerking met Auberge du Bonheur en Winter Wonder Circus Tilburg aan durfden te gaan.

Jongste circusdirecteur
Kevin van Geet komt uit een circusfamilie. Zijn opa is de oudste circusdirecteur van Nederland, Kevin - met 25 jaar - de jongste. ‘Het circus is nog lang niet passé, integendeel; het maakt een revival door. Komend jaar strijkt mijn Winter Wonder Circus van 25 januari tot 3 februari neer op evenemententerrein Het Laar in Tilburg.’ Tim Wijdemans van Auberge du Bonheur hoorde hiervan en besloot met Kevin in zee te gaan. ‘Op 18 januari organiseren wij de spectaculaire dinnershow ‘Cirque du Bonheur’ in de circustent, waarbij 300 gasten kunnen genieten van echte circusacts en een tongstrelend diner uit de keuken van La Nouvelle Auberge, ons vernieuwde restaurant.’

Voorproefje
Tim vervolgt: ‘Rondom deze datum is er voor buiten-de-box denkende ondernemers volop gelegenheid om in het circus een business event te houden, wat wij organiseren en faciliteren in samenwerking met Kevin. Als voorproefje is dit jaar aan BOB Back to Business het circusthema verbonden. Het is de grootste netwerkborrel van het jaar, waarbij wij de leden van Regio Business verrassen met aankleding, entourage, acts en natuurlijk heerlijk eten en drinken. Met het thema in ons achterhoofd vroegen we de partners van BOB Back to Business in welke circusact ze zich het meest herkennen.

Spreekstalmeester Joris van Caulil (Van Roosmalen) voelt zich gastheer van zijn autobedrijf. Joris: ‘Een spreekstalmeester verwelkomt het publiek en zorgt voor de veiligheid van zijn artiesten. Wij verkopen en onderhouden Volvo’s, een merk dat staat voor mens en veiligheid. Wist je dat Volvo de autogordel heeft ontwikkeld?’ 

Acrobaat Freek Njio (Mutsaerts) ‘Ik houd me bezig met de balans in onze interne organisatie. Bij verzekeren en schade behandelen denk je niet direct aan acrobatiek, maar vergis je niet: er komt veel  behendigheid bij kijken. We zoeken de balans tussen risico’s verminderen, zelf dragen of afdekken met slimme verzekeringsproducten.’

Leeuwentemmer Albert 
Jakobsen
(Féju Automatisering 
& Telecommunicatie)
vindt het leuk om van iets wilds iets veiligs te maken. ‘Nieuwe medewerkers dresseer ik niet, maar ik zorg er wel voor dat mijn ruwe diamanten hun vaardigheden zo polijsten, dat ze op hun beurt de problematiek van onze klanten temmen.’

Stalknecht Jan Willem de Jongh (Rabobank) ‘Onze bank heeft een agrarische en maatschappelijke oorsprong.  Dat laatste geeft ons nog steeds bestaansrecht. We willen ons bescheiden en dienstbaar opstellen, maar hebben stiekem een enorme verantwoordelijkheid. Net als een stalknecht. Zonder hem kan het circus niet doorgaan.’

Koorddanser Izaak Kluit 
(Q-promotions) ‘We verzorgen alle fysieke promotie rondom de BOB Borrel. Ik ben de duizendpoot binnen de backoffice van ons bedrijf en zoals een koorddanser moet ik me soms in allerlei bochten wringen om me staande te houden. En uiteindelijk altijd mijn evenwicht bewaren.’ 

Jongleurs Mark Lenaerts en Alies Roeven (BDO) Accountant Mark en fiscalist Alies helpen hun klanten om alle ballen in de lucht te houden. ‘We nemen er een aantal van hen over, zodat zij zich kunnen richten op ondernemen. We houden van dit event en vonden het thema zo leuk dat we dit jaar de goochelaar leveren!’

Trapeze-act Nicky 
Foesenek en Tim Wijdemans (Bonheur Horeca Groep) Nicky en Tim vinden het spannend om op grote hoogte te opereren. ‘Zowel letterlijk; we hebben bijzondere pop-upconcepten gerealiseerd zoals dineren op het dak van het stadhuis, in een reuzenrad en op de bovenste verdieping van Entrada. Maar ook figuurlijk: we gaan steeds opnieuw bijzondere uitdagingen aan waarmee we onze gastvrijheid naar een hoger niveau tillen. Altijd in een positieve flow en met een glimlach.’

Vuurspuwer Yvonne 
Kimman (Gemeente Tilburg) kiest voor een indrukwekkende act, die ze alleen kan uitvoeren omdat ze brandstof krijgt aangereikt. ‘Als accountmanager Citymarketing van een gemeente waar zoveel bijzondere mensen en initiatieven zijn, is er brandstof genoeg. Het is geweldig om daarin de verbindende factor te kunnen zijn en aan het vuur dat we met zijn allen in ons hebben, zuurstof te geven.’ 

Tekst: Henrike Brouwer
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's