Willem II Tilburg: Het energielevel is hoog

‘Twintig procent of meer besparen op je energiekosten? Ja hoor, dat is heel goed mogelijk. Het voordeel zit echt niet alleen bij de inkoop. Als je goed naar de bedrijfsvoering kijkt, zul je merken dat er op heel veel fronten besparingen mogelijk zijn.’


Uitgave: Juli-Aug 2018
Thema’s: Sport en ontspanning Sponsoring Energie Evenementen

Aan het woord is Marcel van de Rande, directeur van HIT Sports, een onderdeel van HIT Profit. Het energielevel is hoog bij de mensen van dit Oisterwijkse bedrijf. Samen met hun klanten gaan ze dan ook voor het hoogst haalbare: een duurzame vorm van energie tegen de laagste kosten die bovendien voldoet aan alle wet- en regelgeving. ‘Dat is altijd maatwerk’, zegt Marcel. ‘Wij geloven in samenwerking. Samen met de ondernemer bekijken we waar de energiebehoefte ligt en hoe we die zo goed mogelijk kunnen invullen. En ja, het lukt ons bijna altijd om een significante besparing op de energiekosten te realiseren.’

Transparant
HIT Profit bestaat nu acht jaar en groeide uit van energie-inkoper tot een inkoop- en kenniscollectief voor de zakelijke markt. Daarnaast richt het bedrijf zich op de collectieve inkoop en advisering van verzekeringen en telecom. Meer dan 5.200 klanten, van autodealer en metaalverwerker tot Het energielevel is hoog voetbal-, hockey- en golfclub, sloten zich al aan. En dat aantal groeit dagelijks, want een besparing van 20 procent of meer is volgens Marcel helemaal niet vreemd: ‘Daarnaast krijgt de ondernemer betere voorwaarden en voldoet hij aan alle normen van de Wet Milieubeheer. De besparingsscan vooraf is geheel vrijblijvend én bovendien gratis. Zo maken we de ondoorzichtige energiemarkt voor de ondernemer transparant en weet hij precies waar hij aan toe is.’

Fenomeen
De mensen van HIT Profit willen graag persoonlijk met ondernemers in gesprek om hun verhaal toe te lichten. Daarom werd een intensieve samenwerking met voetbalclub Willem II opgezet en groeide de ‘HITbox’ uit tot een fenomeen. Marcel onderhoudt als geboren Tilburger en voormalig commercieel manager van de Tricolores al jaren nauwe contacten met ‘zijn cluppie’: ‘Sport en energie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, ook in de zakelijke wereld. Willem II vormt een perfecte katalysator om bij onze potentiële klanten in beeld én aan tafel te komen. Het loyaliteitsprogramma van HIT Sports betekent een win-win-
winsituatie voor alle partijen. Zowel de klant, de club als wijzelf hebben er voordeel bij.’

Tekst: Theo van Etten
Fotografie: Geert van Erven

< Alle thema's