Bonheur Horeca Groep: Succesrecept

Met de dertiende editie van BOB Back to Business luiden we traditioneel de start van het nieuwe zakelijke seizoen in. Dit keer bedachten we, samen met Bonheur Horeca Groep en alle andere sponsorpartners, een wel heel creatief concept. De komende BOB Back to Business wordt er één om je vingers bij af te likken.


Uitgave: Juli-Aug 2019
Thema’s: Horeca Hospitality Hotel Evenementen

De eerste BOB Borrel na de zomervakantie is ieder jaar weer een feestje. Kloeke wijntjes in gebruinde handen, veel vakantieverhalen en een hoop gezelligheid. Geen staande receptie dus, maar dit jaar wel recepten die staan als een huis.

Verrassende uitdaging
Ralph Blaakenburg, cuisinier bij Auberge du Bonheur, kreeg een verrassende uitdaging. Alle sponsorpartners mochten hun favoriete ingrediënt tot succes indienen. Enerzijds als metafoor, anderzijds letterlijke etenswaren. Aan Ralph de taak om van deze ingrediënten smakelijke gerechten te maken, zodat je straks een hapje succes voorgeschoteld krijgt. Wij mochten alvast voorproeven en werden stil van gelukzaligheid. Succes smaakt naar meer!

Cocktail | Schrobbelèr | Angostura | Sinaasappel
‘Ons succesingrediënt is Schrobbelèr, typisch Tilburgs net als BDO’, zeggen Mark Lenaerts en Harold van de Ven. ‘Het bevat maar liefst 43 kruiden die alleen in deze samenstelling zo lekker smaken. Een duidelijke overeenkomst met BDO, omdat ook ons team uit allemaal verschillende specialisten bestaat. Samen vormen we een uitgebalanceerd advieskantoor dat flexibel in kan spelen op ieders specifieke branche en behoefte. Het verschil tussen Schrobbelèr en BDO is dat je van ons juist minder hoofdpijn krijgt.’

Borrelplateau | Olijfolie | Desembrood | Olijven | Gerookte amandelen
‘Olie is een onmisbare basis en een verbinder. Ook wij als overheid verbinden onszelf met ondernemers en onderwijs; de drie O’s’, zegt wethouder van de Gemeente Tilburg Berend de Vries. Samen kijken we naar mogelijkheden voor groei en partnerschap en kunnen we inspelen op ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt. We maken het ondernemers het liefst zo gemakkelijk mogelijk. Daarom krijg je bij ons één vertrouwd contactpersoon die zaken oppakt, verder uitzet, kennis deelt en deuren voor je opent.’

Pepesan | zalm | Sambal mayonaise | Dashi
‘Sambal heeft een uitgesproken smaak; het voegt pit en scherpte toe aan een gerecht. Als verzekeringsmakelaar staan wij op scherp om te kunnen anticiperen op de vraag van ondernemers’, meent Freek Verhaaf van Mutsaerts. ‘Met een lepeltje sambal zorgen wij ervoor dat verzekeraars en pensioenuitvoerders er vaart achter zetten, zodat onze relaties snel zijn geholpen. Bovendien kopen we verzekeringen in tegen scherpe prijzen en zijn we pittig genoeg om op elk detail te letten van bijvoorbeeld een collectieve pensioenregeling.’

Kalfspaté | Compote van Zweedse lingonberry | Gerookte bietjes
‘Lingon is de Zweedse benaming van de rode bosbes, veelvoorkomend en toegepast als ingrediënt in het Scandinavische land. De Lingon staat, net als een Volvo, bekend om zijn lange houdbaarheid’, zeggen Erwin van Marwijk en Dennis van Vliet van Van Roosmalen. ‘Het is een premium ingrediënt omdat het plukken ervan een tijdrovend proces is. Met zijn zuurzoete smaak en felrode kleur is de bes bovendien een knipoog naar de introductie van de nieuwe Volvo S60, waar braafheid achterwege gelaten wordt en buiten de lijntjes kleuren wordt gestimuleerd.’

Jonge spinazie | Gegrilde schol | Girolles | Beure blanc
‘Jonge spinazie groeit snel en bevat veel ijzer. Onze collega’s zijn ook jong, de organisatie groeit in een lekker tempo en we zijn ijzersterk in onze drive om gasten te laten genieten’, zeggen Lenneke van Gerwen, Tim Wijdemans en Nicky Foesenek van Bonheur Horeca Groep. ‘Met La Nouvelle Auberge hebben we ons restaurant een eigentijdse upgrade gegeven, zowel qua sfeer als eten; een pure en originele keuken. We leggen jullie graag in de watten tijdens deze (alweer dertiende) editie van BOB Back to Business bij de Auberge.’

Risotto | Paddenstoelen | Truffel | Parmezaanse kaas
‘De paddenstoel lijkt eenvoudig maar speelt in veel gerechten een belangrijke rol, omdat het de smaak van andere ingrediënten ondersteunt en een stevige bite heeft. Q-Promotions is - net als het vertrouwde doosje champignons - overal te vinden en ook met ons kun je alle kanten op’, vertelt Peter Maas. ‘We bieden meer dan drukwerk alleen; we versterken de zichtbaarheid van onze klanten, waardoor hun basis verstevigd wordt.’

Boerenkip | Gevogeltejus | fijne groenten
‘Het ingrediënt tot succes bij Féju? Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg’, vindt Albert Jakobsen. ‘Wij staan graag met beide benen op de grond, wars van status en poeha. We bieden dienstverlening en producten op het hoogste niveau maar doen daar niet ingewikkeld over. Het is gewoon wie wij zijn. Daar past boerenkip bij, een basic oer-product dat heel smaakvol is.’

Hangop | Tilburgse Spoorlaan honing | Aardbeien | Cruesli
‘De Rabobank bewijst dat je samen verder komt, zowel zakelijk als in onze drive om de wereld een stukje beter te maken’, zeggen Bregje Swinkels en Bas Snels. ‘Een coöperatief project wat wij ondersteunen op het gebied van duurzame voeding zijn de digitale bijenkasten van stadsimker Marcel Horck. Hiermee meten we door de bijtjes hoe het met de bloemetjes in onze omgeving gesteld staat. De honing die de ijverige, samenwerkende bijen produceren smelt op je tong.’

Tekst: Henrike Brouwer
Fotografie: Kees Bennema

< Alle thema's