Palland gaat verder: 'Als het management van een onderneming iets wil, bespreken wij met hen eerst hun visie en bijbehorende missie. Vervolgens maken wij de vertaalslag; we ontwerpen een training- en coachingstraject waarmee we de medewerkers in de gewenste richting kunnen professionaliseren. Zo’n traject starten we altijd met een assessment.' Het trainen en coachen door Advance gaat verder dan het sturen van medewerkers naar standaard cursussen. De trainers geven ook coaching on-the-job. Palland geeft als voorbeeld: 'Ze zijn bijvoorbeeld aanwezig bij vergaderingen van het MT, gaan met account managers mee naar klanten en ondersteunen leidinggevenden bij functioneringsen beoordelingsgesprekken.'
Opdrachtgevers
Dat de Advance-methode werkt, blijkt wel uit het grote aantal opdrachtgevers dat het bedrijf inschakelde. Zo werkte Advance onder andere voor: KPN, DHL, Samsung, bouwonderneming Harsco, logistiek en vervoersbedrijf GVT uit Tilburg, het St. Antonius Ziekenhuis (Nieuwegein) en Beter Bed uit Uden. Palland somt op: 'We hebben directies en managers gecoacht, leidinggevenden getraind en zijn met servicemedewerkers mee op pad gegaan om hun klantgerichtheid te optimaliseren.' De trainers van Advance maken onder andere gebruik van de methoden NLP (neurolinguïstisch programmeren), Insights Discovery en MBTI. 'Ons succes huist in onze aanpak; we vragen alles goed uit, leven ons bedrijfspecifiek in en brengen vooraf in beeld wat de ontwikkelcapaciteiten van de werknemers zijn. Bovendien geven we zowel gevraagd als ongevraagd advies en is het resultaat van onze aanpak altijd meetbaar.' Daarom noemen de trainers zich ‘resultants’.
Flexibel
De ondernemer noemt het huidige economische klimaat een interessante periode.
'Meer bedrijven denken goed na over hun visie en missie. Deze tijd maakt ondernemers scherpzinnig en creatief.' Ook hij toont zijn creativiteit door een nieuwe ondernemingsvorm te introduceren. 'De ‘resultants’ van Advance zijn zelfstandig en werken in een ‘soft franchise partnership’ samen. Mijn droom is dat we met Advance gezien worden als een organisatie waarmee ondernemingen echt vooruitgang kunnen boeken.'