Als negenjarige reed hij al met zijn vader mee die hem afraadde om later hetzelfde te gaan doen. ‘Het is een extreme sport’ zegt Valiant de Kok (50) van DKX. ‘Maar ik was eigenwijs. Toen we vorig jaar een tekort aan chauffeurs hadden zat ik zelf vier maanden op de weg geweldig. Maar in alle eerlijkheid ik maak me soms ook boos.’
Anton en Hans van Limpt zijn weliswaar broers maar deden vóór Bestronics betrekkelijk weinig samen. ‘Het enige wat we samen deden was rally rijden. Hij als navigator ik als coureur. Hij geeft richting ik geef gas.’
Als jij met jouw auto een ongeluk veroorzaakt, is dat heel vervelend. Er kunnen zelfs doden vallen als je niet oplet. Enkel en alleen omdat je een keertje niet goed naar rechts keek voordat je overstak. Zou het helpen als je voortaan, voordat je oversteekt, in je navigatie moet bevestigen dat je naar rechts hebt gekeken? Oftewel, behoeden extra checks over verkeersregels je voortaan voor alle onheil? Nee. Erger nog, ze leiden juist af.
Fijn man, ondernemer zijn. Vooral doen. Lekker de vrijheid om niet voor een baas te hoeven werken. Ondernemer zijn, dat is je ware leven! Natuurlijk is dit in den beginne zo. Heerlijk om je helemaal te verliezen in het opbouwen van een klantenbestand, goede producten maken of diensten leveren. Alles voor de klant. Dag en nacht ben je in touw om er iets van te maken. Als je het aantal uren terugrekent die je werkt en je winst/fee deelt door het aantal uren, dan kan het wel eens zijn dat je minder per uur betaald krijgt dan je medewerkers of je vrienden in loondienst. Maar ja, je bouwt wel iets op.