Zo relaxed als hij in zijn vrije tijd is, zo scherp is hij als sales leader Business Assurance bij KTBA. De nieuweling is pas drie maanden in dienst, maar een van zijn collega’s noemt hem nu al ‘zeer goed onderlegd, een aanpakker die het gas erop zet’. Zelf had hij zich geen betere werkplek kunnen wensen: ‘Wat ik eerder miste bij grotere bedrijven was het snelle schakelen en het echte ondernemerschap’, vertelt Arjan van Heerde. ‘Maar hier mag ik heerlijk pionieren.’ KTBA biedt ondersteuning, training, begeleiding en advies aan food- en consumer goods bedrijven. Het bedrijf levert risicobeperkende dienstverlening voor continuïteit in verhandelbaarheid.
Waan van de dag
De ervaren Arjan bracht met zijn komst een nieuwe tak mee die doorgaat waar Quality Assurance - dat zich richt op voedselveiligheid en productkwaliteit - normaliter stopt. De core van het aanvullende Business Assurance (BA) bevindt zich namelijk in het risico- en reputatiemanagement op strategisch directieniveau. ‘Bedrijven leven vaak in de waan van de dag, maar uiteindelijk wil elke directie in control zijn’, verheldert hij. ‘Als een grote retailer specifieke eisen stelt aan voedselveiligheid, moet de klant daar vanuit zijn organisatie op kunnen acteren. Daarom brengen wij de kracht en zwaktes van een bedrijf vooraf in kaart. Zo zijn onze klanten externe bedreigingen altijd voor.’
Rap tempo
Speciaal hiervoor ontwikkelde KTBA de BA rating tool die nu klaar is voor de markt. Het bedrijf uit Kaatsheuvel biedt in rap tempo een quick scan van een organisatie op directie-, kader- en operationeel niveau en toont handig de plussen, minnen en de scores. Arjan: ‘Een calamiteit brengt altijd kosten met zich mee. Onze tool onderzoekt hoe je de kans daarop kunt laten afnemen en hoeveel kosten je daarmee bespaart.’ KTBA verstaat haar vak, is koploper in de markt en verbindt al ruim twintig jaar specialisten aan bedrijven en kennisinstellingen. KTBA onderhoudt duurzame partnerships en loopt steevast vooruit.
Tekst: Jeanette van Haasen
Fotografie: Linn de Kort