‘We hebben de verkiezing gewonnen met de beste skybox en niet de mooiste skybox. Dat is voor ons belangrijk. Hoe mooi je box ook is, je moet hem wel gebruiken waar hij voor bedoeld is. Wij proberen het optimale te halen uit de mogelijkheden van de Business Room.’ Enthousiast vertelt Robert waar de skybox van DPD voor staat: ‘De skybox van DPD Pakketservice symboliseert de pakketten die dagelijks door ons worden vervoerd. De wanden zijn donker omdat die verwijzen naar de binnenkant van een gesloten pakket. De voetbal op de achterwand symboliseert de link naar de sportsponsoring en de betrokkenheid die DPD heeft met de sport. Dit zorgt voor een optimale connectie tussen de skybox, het speelveld en de gasten.’
Gunfactor
De mogelijkheden van een Business Room zijn eindeloos. De belangrijkste doelstellingen van DPD Pakketservice zijn naamsbekendheid verhogen, relatiemarketing onderhouden en business genereren. Robert: ‘Als ik in contact kom met interessante bedrijven, probeer ik daar voor Willem II iets uit te halen. Dat werkt ook andersom. Ik doe zaken met sponsoren van Willem II, omdat ik het ze gun. De komende periode wil ik graag business genereren als ambassadeur vanuit de Business Room houders. Daarnaast willen Willem II en DPD Pakketservice gezamenlijk beter worden.’
Uniek
‘Ik kan elk bedrijf aanraden sponsor te worden van Willem II’, aldus Frank Brugel. ‘Je kunt het als platform gebruiken voor niet alleen regionale, maar ook nationale uitstraling.’ Op dit moment zijn er nog enkele Business Rooms vrij in het Koning Willem II stadion. ‘Het is een ideale mogelijkheid om gasten in een luxueuze en unieke omgeving te ontvangen. Bij andere clubs zie je vaak dichte skyboxen, bij Willem II is het heel open. Er hangt een bepaalde sfeer, uitstraling en traditie en er liggen veel commerciële mogelijkheden. Ik ben te allen tijde bereid potentiële sponsoren te woord te staan en uit te leggen wat het sponsorschap bij Willem II kan brengen.’