Willem II: Goedgekleed op het werk

Voetballers willen er graag goed uitzien. Wie niet? Ook de barman, het winkelmeisje en de pakketbezorger staan het liefst in een modieuze outfit op de werkvloer. Willem II’s hoofdsponsor Tricorp rekent af met de vooroordelen over werkkleding. De nieuwe Premium kledinglijn is representatief, functioneel, maar vooral trendsettend.


Uitgave: Nov-Dec 2016
Thema’s: Reclame

‘De stofjas en overall van vroeger moesten vooral degelijk, functioneel en veilig zijn. De werknemer van nu wil er echter ook graag goed uitzien. Met onze Premium kledinglijn koppelen we fashion aan functionaliteit’, aldus Hendrik Stiksma, commercieel directeur van Tricorp. ‘We richten ons met name op mannen én vrouwen in representatieve functies en de groeiende groep zzp’ers.’

Met de mode mee
‘Ook onze al bestaande kledinglijnen evolueerden in de voorbije jaren. Ze kregen bijvoorbeeld een betere pasvorm en we verwerkten andere materialen. De wens van klanten om dezelfde polo vijf jaar later in exact dezelfde kleur te krijgen, blijft voor ons een mooie uitdaging. Van de Premium kledinglijn verwachten we overigens dat deze sneller muteert’, zo licht Hendrik de uitdaging toe die Tricorp zich stelt. Met een kledinglijn die inspeelt op de mode moet het bedrijf immers sneller anticiperen op trends, vragen uit de markt en ontwikkelingen in het productieproces, maar ook de continuïteit niet uit het oog verliezen.

Nummer 1
Bang voor een modeflater of een foute hype is Hendrik niet. ‘Tricorp wil onderscheidend zijn en voorop lopen, daar hoort een zeker ondernemersrisico bij. We kennen onze klanten en spelen in op soms nog latente behoeftes, maar gaan vooral af op onze intuïtie.’ Ondanks dat de grens tussen kleding voor op het werk en vrijetijdskleding met de Premium-lijn vervaagt, vinden we Tricorp binnenkort niet in de winkelstraat. ‘Tricorp heeft een sterk netwerk van dealers en werkt gericht aan vergroting van de naamsbekendheid onder andere door de inzet van social media en sponsoring.’

Groei
In de periode waarin Tricorp op de borst van het Willem II-shirt prijkt realiseerde het bedrijf jaar op jaar een omzetgroei van 20%. Is dat toeval of uitgekiende strategie? Hendrik: ‘We hebben er geen uitgebreid onderzoek naar gedaan. Onze relaties zijn positief, onze verkoop stijgt en we worden overstelpt met reacties. Dat is voor ons het belangrijkste bewijs dat het hoofdsponsorschap een schot in de roos is!’

Tekst: René Vermetten
Fotografie: Roin Damen

< Alle thema's