Willem II & De Tweewieler: Eerst een potje stoempen

In de businessclub van Willem II ontstaan mooie dingen. Paul Verschuren van De Tweewieler raakte er aan de praat met een aantal ondernemers en al snel was het idee voor een fietstocht voor sponsoren geboren: eerst een potje ‘stoempen’, dan een hapje, gevolgd door een drankje en tot besluit een wedstrijd van Willem II. De inleg voor deze tocht komt ten goede aan Willem II Betrokken.


Uitgave: Nov-Dec 2022
Thema’s: Relatiemanagement Sport en ontspanning

Half oktober was de tweede editie van de sponsorfietstocht. In rood-wit-blauwe wielershirts vertrokken 36 wielrenners voor een tocht van zestig kilometer naar Helmond Sport. Onder hen: Paul Verschuren, eigenaar van fietsspecialist De Tweewieler in Udenhout. ‘Het was zwaar’, verklapt hij. ‘Ik heb weinig gefietst de laatste tijd. Men begon meteen op een tempo van zo’n 32 kilometer per uur.’ Paul Brekelmans, Pauls rechterhand, coördineerde de technische ondersteuning. Met één lekke band was het beslist een rustige dag.

Handbal op Eredivisieniveau

In 1997 startte vader Wim Verschuren De Tweewieler in Vught, samen met zijn zoons Frank en Paul. In 2002 kwam Udenhout daarbij. Frank bestiert de zaak in Vught, Paul managet Udenhout. De broers waren zelf trouwens geen fietsers maar handballers. Ze speelden beiden op Eredivisieniveau. Bij Willem II troffen ze eenzelfde sfeer als bij hun club. Paul: ‘Op aandringen van Paul Brekelmans hebben we een keer een wedstrijd bezocht. Na die eerste keer zijn we niet meer weggegaan.’

Hondstrouw

De mannen van De Tweewieler zijn trouwe bezoekers van de businessclub van Willem II. Paul Brekelmans zit nog altijd op de KingSide. Die loyaliteit zie je ook terug in het bedrijf. Brekelmans: ‘Ik werk hier sinds mijn vijftiende. Zes andere jongens zijn ook op die leeftijd begonnen.’ Paul Verschuren: ‘We maken veel werk van onze opleiding. Je draait hier meteen mee. Je mag aan de fi ets sleutelen en in de winkel staan. We onderzoeken echt welke talenten iemand heeft.’

Riante klantenkring

Met een uitgebreid assortiment en een flinke klantenkring is er voor de 28 medewerkers voldoende gelegenheid om te leren en te ontwikkelen. Wat de verwachte recessie voor het bedrijf zal betekenen is nog even ongewis. Brekelmans: ‘Het kan best dat mensen hun tweede auto verkopen en er een goede fiets voor in de plaats kopen. We gaan het zien.’

TEKST RAQUEL MOURIK
FOTOGRAFIE TOIN DAMEN

< Alle thema's