Blog Martijn Schillemans (Fortelle): Ontdek jij de ‘waardeverdubbelaar’ in jouw content?

In mijn vorige blog belichtte ik de 4 voordelen van het uitbesteden van content. Niet voor niets laat 1 op de 2 bedrijven het creëren van content – teksten, video’s, animaties, infographics – over aan externe contentspecialisten. Zij vinden het waard om te investeren in content. Omdat ze zien dat het zich dubbel en dwars terugbetaalt.


Wo 24 Jun 2020

Mijn vorige artikel is hier te vinden. 
Inhoud is waarde. En dat maakt dat content waarde kan toevoegen: kennis, inspiratie, verdieping. Dan is content geen ‘gewone’ content meer, maar brengt het je iets wat je nog niet wist. Jij geeft jouw ontvanger het gevoel dat hij zijn kennis verrijkt. Je geeft iets van waarde!

Ik kan uit eigen ervaring zeggen: onze klanten waarderen zulke hoogwaardige verhalen. Het management van – pak hem beet – een hightech bedrijf of HR-dienstverlener doe je geen plezier met wollige uiteenzettingen of lollige animaties, met weinigzeggende sfeervideo’s of oppervlakkige klantinterviews. Verhalen moeten scherp, informatief, verdiepend en vernieuwend zijn.

Content met dubbele waarde
Oké, hoe leveren wij als contentbureau dan die waarde aan onze opdrachtgevers? Hoe maken wij content rijk en dubbel zo waardevol? Eerlijk is eerlijk: dat is lang niet altijd eenvoudig. Je bent immers als contentcreator niet vakinhoudelijk van elk onderwerp op de hoogte. Zeker als het gaat om complexe materie, zoals onderwerpen in de techniek, HR, gezondheidszorg, ICT of farmacie. Contentspecialisten moeten bij Fortelle van goeden huize komen om content te creëren die boeit en inspireert. Maar dat niet alleen. Ze combineren hun expertise met een doordachte aanpak in 3 stappen: Absorberen, Selecteren, Formuleren. Daar vertel ik een volgende blog graag wat meer over.

Content die écht het dubbele waard is, is inhoudelijk zo sterk of aanstekelijk dat ontvangers deze doorsturen naar collega’s of vakgenoten. Naar vrienden of familie. Wanneer dát gebeurt, dan verdubbelt de waarde van jouw content zich letterlijk. En maak jij jezelf als afzender ook twee keer zo waardevol. Jouw organisatie en jij persoonlijk komen als autoriteit in de picture te staan. Deel je een volgende keer een blog, video, visiepaper of animatie? Dan zal je zien dat meer mensen deze zullen oppikken. De attentiewaarde en het bereik gaan omhoog.

Het uitdagende aan ons werk bij Fortelle is steeds dat je als contentbureau zélf het verhaal moet begrijpen. Hoe ingewikkeld, specialistisch, juridisch of technisch het soms ook is. Om dit daarna te kunnen vertalen naar content. En ja, na een aantal jaar ervaring ben je stiekem toch van best veel markten thuis.

Wil je ontdekken hoe jij waardevolle content kunt ontwikkelen? Samen met de contentspecialisten van Fortelle denk ik graag met je mee. Neem contact met me op via www.fortelle.nl 

< Alle nieuwsberichten