GigaData Groep: De ondernemende automatiseerder

Al vijfentwintig jaar komt GigaData afspraken na, heeft het korte lijnen, ervaren allround medewerkers en een passie voor IT. Maar bovenal werkt men er als ondernemer mét en voor ondernemend Zuid-Nederland. Terecht bestempelt het bedrijf zich als ‘De ondernemende automatiseerder’. Iedereen kan tools en hulpmiddelen leveren, vinden ze bij GigaData; onderscheidend zijn de mensen die je daarbij inzet.


Uitgave: Juli-Aug 2013
Thema’s: Automatisering IT

Voorbij de dienstverlening
‘Onze medewerkers zitten weliswaar niet op de stoel van de klant, maar staan wel pal naast hem’, volgens directeur-eigenaar Perry Hurkmans. ‘Niet alleen naast maar ook achter de klant’, valt Marco Voets (commercieel manager & senior consultant) hem bij. ‘Natuurlijk zorgen we dat zijn netwerk blijft draaien en gegevens beveiligd worden, maar wat ons werkelijk onderscheidt is dat wij onze klanten door en door kennen. De meesten doen al sinds jaar en dag een beroep op ons. Samen bekijken we waar de (on)mogelijkheden liggen. Welke oplossingen sluiten aan op de verwachte groei of krimp van het bedrijf? Maakt men gebruik van flexplekken of thuiswerken? Beantwoorden de data-abonnementen aan de huidige bedrijfssituatie? Volstaan ze ook op middellange termijn? Het antwoord op onder meer deze vragen stelt ons in staat klanten doelgericht vooruit te helpen. Hun profijt verliezen we nooit uit het vizier.’

Twee voorgerechtjes
‘Bij een nieuwe klant trekken we dan ook veel tijd en energie uit om hem te leren kennen. Pas tijdens gesprekken ontdek je immers vaak wat hij (niet) nodig heeft. De ene klant wil bijvoorbeeld vooral netwerkbeveiliging terwijl bij de ander juist de backup procedure of snelheid van de datastroom vooropstaat. Dienstverlening op maat betekent dat je continu je manier van werken afstemt op die van de klant’, vertelt Marco. ‘Klanten kunnen hun volledige IT-proces aan ons overlaten of kiezen voor bepaalde onderdelen ervan. Ze kunnen het menu kiezen of bijvoorbeeld twee voorgerechtjes. De klant ziet ons dan ook eerder als een sparringpartner die op organisatorisch vlak met hem meedenkt, dan als zijn ITleverancier. Als hij met een derde partij aan tafel zit, worden wij er vaak bijgehaald als adviserende partij. We weten immers beter dan wie ook wat onze klanten nodig hebben. Dat vertrouwen in ons willen we elke dag weer verdienen. Met onze oplossingen helpen we hen de top te bereiken’, aldus Perry.

www.deondernemendeautomatiseerder.nl

< Alle thema's