RMSC is een full service dienstverlener op het gebied van marketingcommunicatie, dataverwerking en databeheer. Haar belangrijkste activiteit is projectcoördinatie van marketing- en communicatiecampagnes, waarvoor het bedrijf allerlei mailhandling activiteiten regelt. Zoals printen, couverteren, adresseren, verpakken en verzenden. Maar mailhandling is geen core business van RMSC en juist een specialiteit van Kopak. ‘Paul vroeg mij of we in een samenwerkingsverband deze activiteiten konden gaan bundelen. Voila! Het nieuwe bedrijf Kopak Handling is een feit.’
Makkelijker en sneller
Met Kopak Handling kan RMSC makkelijker en sneller meer klanten bedienen. En zich helemaal richten op haar takken marketing, communicatie, verkoop en aftersales. Paul: ‘Wij bedenken en maken campagnes voor met name reclamebureaus en grote bedrijven. Daarvoor ontwikkelen we complexe programmatuur waarbij we gebruik maken van de modernste technieken. Met Kopak Handling is een bedrijfsunit ontstaan die met een flexibele arbeidspool heel veel handmatige werkzaamheden, fulfilment en mailingactiviteiten vakbekwaam uitvoert.’
Kort op de bal
Het mes snijdt aan twee kanten. Koert bestrijkt zo een groter gebied en wint naamsbekendheid. Daarnaast kan hij door deze samenwerking zijn klanten meer mogelijkheden aanbieden op het gebied van data en automatisering. Koert: ‘Kopak Handling is een One Stop Shop. Een klant hoeft bij ons niet drie keer zijn of haar verhaal uit te leggen en bespaart op deze manier opstartkosten. Omdat we met een pool van oproepkrachten werken, kunnen we snel schakelen.’ Het enthousiast bundelen van krachten lijkt alleen maar voordelen te geven. Beide heren zeggen elkaar aan te vullen, maar ook een belangrijke overeenkomst te hebben. Paul: ‘We zijn beiden aanpakkers. We denken in oplossingen en niet in problemen. Productie, strategie en marketing onder één dak, zorgen ervoor dat we kort op de bal kunnen spelen.’