Aha-erlebnis
'Het streven naar volle zalen zorgde soms, zij het ongewild, voor onderlinge concurrentie bij onze Libéma-accommodaties', vertelt Van de Wiel. 'Bovendien bemoeilijkte het de Libéma-profilering op de zakelijke markt. Vandaar het recente besluit om het roer om te gooien. Voortaan wil Libéma zich in zijn totaliteit aan het bedrijfsleven presenteren. Als één organisatie met accommodaties verspreid over het hele land. De klant moet een aha-erlebnis krijgen. Ongeacht de Libéma-accommodatie waarvoor hij kiest, moet hij zich verzekerd weten van dezelfde service en hetzelfde prijsbeleid. Die uniformiteit moet de Libéma-herkenbaarheid in de hand werken', stelt Van de Wiel. Bij Libéma kun je terecht voor het\ huisvesten van een grote vakbeurs, maar ook als het gaat om een toplocatie voor het jaarlijkse bedrijfsuitje in bijvoorbeeld Safaripark Beekse Bergen. All Events Group Van de Wiel legt uit hoe de restyling van Autotron past in dit streven en waarom de oldtimers hebben plaatsgemaakt voor beurzen en evenenementen. 'De laatste jaren bleek de oldtimerliefhebber een krimpende doelgroep te zijn. Dat was voor ons de reden om afscheid te nemen van de auto-collectie en de vrijgekomen ruimte te benutten voor nieuwe impulsen, met name voor beurzen en evenementen. Het resultaat is dat we onder andere ruimtes hebben met een ‘plug & play’-systeem. Licht, tafels, stoelen, geluid en bars, alles staat klaar. Het enige wat de klant hoeft te doen is de schakelaar om te draaien', lacht Rob. 'Daarnaast willen wij de klant ook het totaalplaatje bieden; hij moet van A tot Z bij ons terecht kunnen. Met de recente integratie van de All Events Group is dat voortaan mogelijk. De ruimte, kennis en professionaliteit om beurzen te organiseren waren er al; de vierkante meters hadden wij ter beschikking, maar nu hebben wij ons faciliterend vermogen versterkt met de conceptmatige kracht van All Events Group. Dat betekent dat wij voortaan op elke vraag een passend antwoord hebben.'