Perfection Automatiseringen: Geld in het laatje

Het begrip ‘Bricks & Clicks’ is tegenwoordig niet meer weg te denken. De combinatie van een winkel van steen (bricks) met een virtuele winkel (clicks) is ongekend populair. Ondernemingen met een handelsfunctie die overwegen er een webshop bij te nemen, moeten rekening houden met een mogelijke en enorme omzetstijging. De kassa rinkelt, mits het er een van deze tijd is.


Uitgave: Sept-Okt 2014
Thema’s: Automatisering Kantoorautomatisering Webshop Clicks & bricks

Kassa, webshop en (logistiek)administratie in een enkel systeem. Stef van der Steen, algemeen directeur van Perfection Automatiseringen, is zeer te spreken over DigiAccess MMX, het software systeem dat - door goed naar klanten te luisteren en in te spelen op hun behoeften - is ontwikkeld tot een veelzijdig pakket.  Overigens niet alleen voor Bricks &
Clicks. De software is zo ontwikkeld dat het aantal modules naar behoefte kan worden aangeschaft en eventueel uitgebreid. Zo hoeft de klant alleen die modules in te zetten waar op dat moment behoefte aan is. ‘In principe automatiseer je met DigiAccess MMX de in- en verkoopprocessen van je onderneming. Dus de traditionele orderverwerking, van offerte tot pakbon/factuur eventueel aangevuld met kassasystemen en/of een webshop. Je kunt het zelfs inzetten ter ondersteuning van je verkopers!’, begint Stef enthousiast.

Verkooptraject volgen
In de showroom van Perfection Automatiseringen is een winkel met kantoorsituatie nagebootst. Stef laat zien hoe toegankelijk dit systeem is. Als voorbeeld van de gebruiksvriendelijkheid kiest hij voor een verkooptraject van een tuincentrum waar zowel de backoffi ce-, de winkel- als de webshopfuncties worden benut. ‘Het traject is duidelijk op het scherm te volgen. Op de ordermonitor kun je gemakkelijk per item inzoomen. Wat moet er nog worden uitgeleverd en aan wie? Wat is - in verband met het transport - het gewicht of volume van het product? Wanneer is er gefactureerd en betaald? Er is een scala aan toepassingen die per branche nuttig zijn.’ Ook relatie- en klantbeheer zijn opgenomen in dit systeem. ‘Je kunt heel simpel een archief bijhouden van je klanten - NAW-gegevens, extra notities en bijvoorbeeld de aanschaffen die ze tot nu toe gedaan hebben - zodat je een follow up aankoop kunt aanbieden. In dit geval een fi lter voor een vijverpomp die meneer X kort geleden heeft gekocht.’

Oog op de veelzijdige kassa
‘Heb je een winkel, dan kun je het systeem uitbreiden met de speciale kassamodules. Bij check-out kassa’s is het zaak dat er snel gescand en afgerekend wordt. Bij een balie kassa is het zaak dat informatie wordt weergegeven om de klant zo goed mogelijk te kunnen bedienen. De weergave van de kassamonitor is daarom heel laagdrempelig, met touchscreen en duidelijke functies. Tests wijzen uit dat de gemiddelde kassière binnen een halfuur goed met de kassa om kan gaan.’ Het extra schermpje, zichtbaar voor de klant, laat de prijs van zijn aankopen zien en maakt tegelijk reclame in de vorm van speciale aanbiedingen of toont de openingstijden van de winkel. Achter de schermen is er op een monitor bij te houden wat er binnen en bij de kassa gebeurt. ‘Door integratie van een videocamera bij de kassa, kun je live alles volgen. Veilig en goed ter controle. Daarnaast geeft het systeem de gebruikte betaalmiddelen en het actuele kassaldo aan. Bovendien kun je ervoor zorgen dat de kassa op tijd wordt afgeroomd, door een maximaal bedrag in te stellen. En worden alle relevante acties opgenomen in de verkoopadministratie. Compleet met statistieken in een diagram.’

In het web
’Wil je de stap nemen om, naast je gewone winkel, een webshop te beginnen, dan heb ik goed nieuws’, gaat Stef verder.  ‘Onderzoek wijst uit dat de gemiddelde winkelomzet dan daalt met 20%, maar de totaalomzet stijgt met 40%. Uitschieters met omzetverdubbeling zijn geen uitzondering. Met ‘clicks’ erbij dus een omzetstijging van 20%, terwijl je kosten dalen. Dat hiervoor goede softwaretoepassingen nodig zijn, is duidelijk. Investering in DigiAccess MMX verdient zich binnen de kortste keren terug en kun je stapsgewijs uitbreiden. Afhankelijk van de wensen en behoeften kunnen in de loop der tijd modules worden toegevoegd. Alles is te combineren.’

Vereenvoudigen
Het consultancyteam wat binnen Perfection Automatiseringen alles weet op het gebied van dit splinternieuwe systeem, adviseert in begrijpelijke taal. Karel van Spaendonck, Ernst Doff, John van Uden, Remco van Gurp, Robert van Weert, Patrick Dekkers, Maarten Winkelman en Stef van der Steen zelf, organiseren graag een demonstratie op locatie of in de eigen showroom. Met eventueel een hapje of drankje in de gezellige keuken van Perfection. Har Zwart bemant de supportdesk, waar men direct vragen kan stellen zodat stilstand of vertraging in bedrijfsprocessen voorkomen kan worden. Van der Steen: ‘Dit vak is zo boeiend omdat we de werkprocessen van mensen met onze software constant kunnen
bijstellen, verbeteren en vereenvoudigen. Wij maken waar nodig ook software op maat en laten mensen versteld staan van de mogelijkheden. Met het DigiAccess MMX systeem nemen we onze klanten veel administratief werk uit handen.

< Alle thema's